NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

وزیر اطلاعات در خصوص دستگیری مهدی هاشمی توسط اینترپل گفت: نیازی به اینترپل نیست چرا که به نحو دیگری این موضوع پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی که روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران سخن می گفت، همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بحث یک میلیارد دلاری کمک به سران فتنه توسط برخی کشورها واقعیت دارد؟ گفت: بله این موضوع واقعیت دارد و حتی می‌توانید فراتر از این مبلغ را متصور شوید.

مصلحی توضیح داد: وزارت اطلاعات از نظر اطلاعاتی و بنیه مباحث اطلاعاتی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد که این موضوع مورد تاکید و اذعان سرویس‌های اطلاعاتی دشمن که سابقه چندصد ساله دارند قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دستگاه اطلاعاتی کشور به صورت هماهنگ، منسجم و قوی در حال فعالیت ‌است، افزود: در کشور دستگاه‌های اطلاعاتی مختلفی وجود دارد از جمله دستگاه‌های نظامی و تشکیلاتی اما با توجه به این تعدد، انسجام بسیار خوبی بین آنها برقرار است.

مصلحی با تاکید بر توان اطلاعاتی بسیار بالای ایران ادامه داد: اینکه می‌گوییم توان اطلاعاتی بالایی داریم بدین معنا نیست که اگر روزی در نقطه ای از کشور اتفاقی افتاد بگویند توان اطلاعاتی کشورمان پایین است.

مصلحی تصریح کرد: قصد بر این است که در وزارت اطلاعات حرکتی هجومی داشته باشیم و از حالت انفعال بیرون آمده و حالت هجومی پیدا کنیم که در همین زمینه نخستین گام دستگیری ریگی بود و این اقدام در دنیا بی‌سابقه بود.

وزیر اطلاعات در خصوص دستگیری عبدالمالک ریگی توضیح داد: در این اقدام غیر از موفقیت‌های دستگیری عبدالمالک، دستگاه‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه را نیز فریب دادیم.

وزیر اطلاعات با طرح سوالی مبنی بر اینکه اگر سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه با سابقه‌تر و قوی‌‌تر هستند چرا این گونه فریب خوردند؟ گفت: در بسیاری از اقداماتی که سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه که برای مبارزه تروریسم دنیا را به آشوب و کشورهای مانند افغانستان و عراق را به خاک و خون کشیده‌اند باید مبارزه با تروریسم را از جمهوری اسلامی ایران یاد بگیرند چرا که تمام جنبه‌های انسانی را مراعات می کنیم.

مصلحی با اشاره به بازگرداندن عطار زاده و "رودست خوردن" سرویس های اطلاعاتی بیگانه افزود: همچنین در بحث فتنه 88 یکی از موفقیت‌های بزرگ ما مقابله با این فتنه بود که با توجه به ملاحظات مد نظر بسیاری از مباحث را مطرح نمی‌کنیم اما در این زمینه از جمله شبکه مجازی به موفقیت بزرگی دست یافتیم.

وی در خصوص گزارش اوباما در زمینه شبکه های مجازی نیز گفت: رییس جمهور آمریکا در گزارش خود که به کنگره داد اذعان کرد که جمهوری اسلامی ایران توانسته در هر اقدامی به آنها رو دست زده و جلوی اقدامات آنها را بگیرد.

وزیر اطلاعات با یادآوری اینکه شبکه مجازی ساخته سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه است، گفت: به لطف خدا و عشقی که در مجموعه وزارت اطلاعات و سیستم اطلاعاتی کشور وجود دارد توانستیم فتنه بزرگی را که با هزینه های سنگین کشورهای آمریکایی، موساد و انگلیس پشتیبانی شد، خنثی کنیم.

مصلحی گفت: اکنون که فرصت بیشتری یافته ایم پشتیبانی‌های خارجی که از فتنه و سران فتنه می شد به تدریج روشن می شود، برای نمونه فردی که پشتیبانی خبری برای سران فتنه داشته و چندی پیش دستگیر شده به کمک‌های سرویس‌های اطلاعاتی سیا که در اختیار وی قرار می‌داد، اعتراف کرده‌ است. همچنین فردی که از کشور گریخته و بیانیه‌های سران فتنه را تدوین می‌کرد از حمایت‌های سرویس‌های اطلاعاتی خبر داده ‌است.

وی ادامه داد: فتنه به گونه ای نبود که یک حرکت درونی تنها توسط مجموعه‌ای صورت بگیرد بلکه مانند دوران دفاع مقدس همه مجموعه‌های ضد انقلاب داخلی و کشورهای مختلف حامی این جریان بودند و برای براندازی نظام و حکومت مستحکم جمهوری اسلامی ایران تلاش می کردند که با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های خوب کشور موجب شد نیروهای امنیتی به موقع عمل کنند و فتنه‌ها نقش بر آب شد.

وی اظهار امیدواری کرد که برنامه تهاجمی برای مقابله با استکبار در مباحث اطلاعاتی که جزء سیاست های جدی وزارت اطلاعات است، دنبال شود.


[ پنج شنبه 89/6/4 ] [ 7:53 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 630
بازدید دیروز: 1154
کل بازدیدها: 4412780